Każdy członek załogi posiadał tzw . indywidualne wyposażenie żołnierza .
Indywidualne wyposażenie żołnierza było różne w zależności od formacji,oddziału czy okresu w którym przyszło mu walczyć .
Do stałych elementów wyposażenia Kfz 13 można zaliczyć :
Apteczka
Dwie maski gazowe GM 30
Skrzynki amunicyjne na magazynki pudełkowe do MG 13
lub do MG 34
Pistolet sygnałowy Leuchtpistole
Skrzynka i 16 szt. rakiet sygnałowych różnego rodzaju
Podstawowy sprzęt saperski
(pionier39.pl)
Dwa chlebaki
Dwie menażki
Bardzo często spotykanym był fakt mocowania zapasowych kanistrów na benzynę w tylnej części pojazdów.
Doświadczenia z kampanii polskiej wykazały jednak ,ze jest to jednak dość niebezpieczny sposób na przewożenie tak łatwopalnej cieczy.
( ebay.de)
Ponadto na wyposażeniu samochodu pancernego były :
1. Cztery chorągiewki sygnalizacyjne
2. Skrzynka z drobnymi częściami zapasowymi , żarówkami , śrubami , zestawem wulkanizacyjnym itp.
3. Lewarek do podnoszenia pojazdu
4. Koło zapasowe
5. Lina holownicza
6. Plandeka do przykrycia samochodu
7. Zestaw map sztabowych
8. Gaśnica samochodowa
9. Mały kanister z olejem silnikowym
10. Lejek do paliwa
11. Podstawowe narzędzia samochodowe
12. Piła saperska
13. Dowódca często posiadał lornetkę
(ebay.de)
Ponieważ samochód był z góry otwarty ( przypominając wannę nazywany był przez żołnierzy Badenwanne ) , przy szybkiej jeździe przydatne były okulary
(ebay.de)
Dodać należy ,że lokowanie poszczególnych elementów wyposażenia było dość swobodne i często uwarunkowane było indywidualnymi upodobaniami załogi .Załoga starało się aby rzeczy najpotrzebniejsze znajdowały się w zasięgu reki . Pozostałe składniki wyposażenia umieszczano w dość licznych zasobnikach i skrzynkach . Pomimo tego zdarzało się ( szczególnie w kampanii polskiej ) ,że część majątku żołnierskiego ,mocowana była na zewnątrz .
W pierwszych działaniach wojennych , dość szybko okazało się ,że najbardziej przydatnym elementem wyposażenia Kfz 13 była łopata saperska , która na kiepskich drogach Polski ,wielokrotnie ratowała żołnierzy Wehrmachtu z opresji.
Były dwa podstawowe sposoby mocowania w/w łopaty w samochodzie.
Pierwszy : łopata umieszczona z tyłu obok prawego błotnika .
Drugi : łopata przytwierdzona do ramy pod lewymi drzwiami – trzonkiem do przodu.
Podobnie jak łopata saperska , równie często wykorzystywana była lina holownicza . Przy czym nie służyła ona do holowania ale raczej do wyciągania pojazdu z błota lub piasku .
Były cztery sposoby mocowania liny do pojazdu .
Pierwszy : lina owinięta wokół przedniego zderzaka
Drugi : lina zamocowana na tylnych hakach holowniczych ,za tylną skrzynią.
Trzeci : lina zamocowana na przednich hakach holowniczych
Czwarty : lina zamocowana na specjalnym haku z przodu atrapy
Spotykano pojazdy zaopatrzone w dwie liny : jedna z tyłu a druga z przodu samochodu.