Instalacja elektryczna i oświetlenie

Kfz 13 posiadał instalację elektryczną jednoprzewodową o napięciu 6 V.

Zasilana była z prądnicy typu Bosch RJVC 90/6 – 1100 . Start silnika następował za pomocą rozrusznika typu Bosch AJ 0,8/6 , zapłon elektryczny. Prąd dostarczał również akumulator ołowiowy Bosch o pojemności od 60 do 140 A/h .

Instalacja służyła głównie do :

1. Zasilania reflektorów przednich ,świateł pozycyjnych , reflektora typu „szperacz”
2.Podświetlania tablicy rozdzielczej
3. Zapalania lampek kontrolnych
4. W późniejszych modelach do uruchamiania sygnału dźwiękowego
5. Sterowania kierunkowskazami uchylnymi
6. Uruchamiania pompy paliwowej
7. Uruchamiania rozrusznika
8 .Sterowania zapłonem

Efekty świetlne uzyskiwano za pomocą różnej wielkości żarówek 6 V.
Reflektory były maskowane pokrowcami z szczeliną oświetleniową.

(ebay.de)

Również była ewolucja jeżeli chodzi o oświetlenie tego samochodu.
Pierwsze wersje pojazdu miały po bokach dość wysoko umieszczone kierunkowskazy tzw .ramieniowe a z tyłu jedną lampę dwuczęściową(pozycja + stop).

Potem ze względu na małą widoczność kierunkowskazów ramieniowych nocą i o zmierzchu , wprowadzono z tyłu po lewej i prawej stronie, w dolnej części samochodu , lampy kierunków z pulsującym światłem pomarańczowym.

Były również wersje z podwójnymi lampami – pozycja + stop lub być może z dwoma lampkami kierunków + pozycja+ stop.

W czasie kampanii francuskiej 1940 roku pojawiły się pierwsze lampy do jazdy w nocy ( szczególnie gdy wojsko posuwało się w kolumnach) , tzw . notki . Notek w Kfz 13 był jeden , umieszczony na lewym przednim błotniku.

Od tego momentu notki były standardem w pojazdach wojskowych .Również w Kfz 13 w 1945 roku.

W powyższym pojeździe widać również mniejsze reflektory . Zrezygnowano z dużych ponad 25 centymetrowych na rzecz mniejszych – około 19 centymetrowych.