Nadwozie

Nadwozie Kfz 13

  (home.wxs.nl)

a – Tablica rejestracyjna
b – Lampa pozycyjna
c – Most napędowy
d – Tylny hak holowniczy
e – Łopata saperska
f – Koło tylne na oponach 6,75 x 18
g – Kierunkowskaz uchylny
h – Belka przednia
i – Reflektor przykryty pokrowcem
j – Pancerna atrapa chłodnicy
k – Wloty powietrza tzw. chrapy
l – Boczna osłona silnika
ł – Drzwi
m- Imitacja wizjerów
n – Karabin maszynowy MG 13 wraz z osłoną
o – Opancerzenie boczne
p – Tylny wizjer
r – Zasobniki boczne
s – Koło zapasowe w pokrowcu
t – Zasobnik tylny

Przednia część nadwozia :(warwheeis.net)

a – Przednia tablica rejestracyjna
b – Miejsce wkładania kolby rozruchowej
c – Zderzak przedni
d – Przedni hak holowniczy
e – Stabilizator
f – Kierunkowskaz uchylny
g – Wizjer przedni
h – Stelaż na chorągiewkę
i – Lusterko
j – Wskaźnik temperatury płynu w chłodnicy
k – Pancerna atrapa chłodnicy z ruchomą żaluzją
l – Reflektor
ł – Ogranicznik tzw. pozycjoner


( historicalmedia . com)

Niewielka szczelina w wizjerze przednim , ograniczała widoczność . Kierowca miał problemy z prawidłową oceną niektórych odległości . Dotyczyło to głównie orientacji związanych z położeniem skrajnych przednich elementów pojazdu . W celu ułatwienia życia kierowcy , zastosowano tzw. pozycjoner przez niektórych zwany ogranicznikiem .
Górna część pozycjonera najczęściej była białą kulą, ewentualnie płaskim krążkiem blachy . Pozycja tej kulki określała skrajne położenie przedniej części pojazdu( najczęściej był to zderzak) oraz mówiła o maksymalnej szerokości samochodu ( w przypadku kfz 13 był to błotnik przedni).
Pozycjonery z racji swojego położenia i roli jaką spełniały , narażone były często na mechaniczne uszkodzenia :

Dlatego też w kfz 13, szczególnie w tych które brały udział w działaniach wojennych , spotyka się różnego rodzaje samoróbki oraz modyfikacje.

Pierwotnie pozycjonery w tych pojazdach wyglądały tak :

Spotykane były również wykrzywione :

Pręt i kulkę zastępowano kawałkiem drewna i krążkiem blaszki :

Były również spotykane krążki blachy na pręcie metalowym :

Niektórzy radzili sobie bez obydwóch ograniczników :

Jeszcze innym wystarczał jeden :

Byli też tacy co malowali dodatkowo skraje błotników przednich – białą farbą :